בקרה פנסיונית לעסקים

עסקים חכמים מקדימים תרופה למכה. הדרך הפשוטה ליצור בקרה פנסיונית לעסקים.

השאלה המרכזית בנושא מי אחראי לזכויות העובד או המעביד?

בודאי שאלת את עצמך האם זו אחריות שלי? או של משאבי אנוש? סוכן הביטוח? חשבת השכר? מנהל הכספים? אכן מדובר באחריות של הארגון אשר מתחלקת בין כולם, אבל מתמקדת בסוף בראש הארגון.

העדר בקרה פנסיונית אינה פוטרת מעונש, קנסות ואפילו מאישומים פליליים בחלק מהמקרים… הפתרון פשוט, בקרה פנסיונית לעסקים.

מהי בקרה פנסיונית?

התהליך

1.  אבחון ולמידת המצב הקיים בארגון.

2. בקרת כיסויים ביטוחיים בתוכניות הפנסיוניות השונות של העובדים. 

3. בדיקה של דו"חות גבייה מול פירעון תשלומים בפועל.

4. בקרה על מימוש הזכויות וההטבות בתוכניות השונות (הנחות בכיסויים, דמי ניהול). 

5. בדיקה ואישור הסכמי הביטוח לכל עובד. 

6. בקרה על תהליך מעבר הכספים הפנסיוניים. 

בניית תהליכי עבודה מסודרים ומבוקרים מהיבט התחום הפנסיוני, משלב קליטת העובד, דרך תקופת עבודתו ועד סיום עבודתו.

המטרות

  1. וידוא עמידה בכללי הרגולציה הפנסיונית לצמצום חשיפה משפטית. 

2. בחינת אפשרויות לחיסכון ולהוזלה בעלויות המעסיק לטובת הסדרים פנסיוניים.

3.  "שקט עסקי" למעביד בזכות עמידת ההסדר הפנסיוני הקיים בהוראות הדין ובתקנות מס הכנסה.

4.  השבחת הסדרי הביטוח הפנסיוני למקרה אובדן כושר עבודה, ביטוחי חיים, שארים, וזאת בכדי להבטיח את עתיד העובדים.

5. בניית מערך בקרה פנסיונית למניעת טעויות, חוסרים בכספים במטרה לחסוך בזמן עבודה.

תקלות שהמעסיק לא רוצה בארגון שלו:

  • אי קיום פנסיית חובה.
  • כספי הפנסיות של העובדים לא מועברות לקופות.
  • כספים שהמעסיק מעביר לעובד אינם משויכים לקופה (נמצאים בחשבון מעבר) 
  • כספי הפיצויים משויכים לתגמולים במקום לפיצויים.
  • עובד נפטר ומתברר שאין לו בטוח חיים/שארים
  • עובד מאבד את כושר העבודה ואין לו ביטוח אכ"ע ראוי.
  • עובדים משלמים דמי ניהול מקסימליים.

התקלות יכולות להיות תקלות חוקיות, תקלות מוסריות ואף תקלות פליליות.

 

יש לכם שאלות נוספות? זקוקים לליווי פנסיוני עסקי לחברה או לארגון? צרו קשר ונדבר.

אשמח שתצרי איתי קשר

דילוג לתוכן