למה צריך ייעוץ פנסיוני?

בישראל מועסקים כ 4.4 מיליון עובדים בשוק העבודה במגזרים שונים ובתנאי העסקה שונים. לכל עובד, ועל פי תנאי העסקתו, מגיעות זכויות סוציאליות על פי חוק הכוללות הבראה, מחלה, נסיעות, תשלום שעות נוספות, חופשה שנתית והפרשות לפנסיה – קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. ההפרשה המינימלית הכתובה בחוק הינה 6% (עובד) 6.5% (מעביד) ו 6% נוספים לפיצויים.

הערכות רבות בישראל גורסות כי עובד מחליף בממוצע מקום עבודה כל 4 שנים ולכן קיים צורך בייעוץ פנסיוני, מעבר אישי על הכספים הצבורים בפנסיה, ביצוע סימולטור הכנסה צפויה בפנסיה, מעקב ביצוע עזיבת עבודה וקליטת עבודה חדשה, וביקורת קיום התנאים הסוציאלים להם העובד זכאי.

הרבה פעמים אני שומעת, אני רק בן 30, 40 ,50 מה לי ולייעוץ פנסיוני? הפנסיה עוד רחוקה ממני… אני תמיד מחייכת ועונה שעל מנת להגיע ליעד שלך (הפנסיה) באופן שאנחנו רוצים, לדעת בדיוק מה גובה הפנסיה שלי תהיה לאחר הפרישה לפנסיה, אנחנו חייבים לתכנן את הפרישה לפנסיה בעזרת יועץ פנסיוני מורשה ולא להשאיר דבר ליד הגורל. זה לא המקום ל"יהיה בסדר". בנג'מין פרנקלין אמר ש"כישלון בתכנון היא תוכנית לכישלון". לכן ייעוץ פנסיוני מקצועי חייב להיות מוקפד, ברור, מעודכן בהתאם לחוקי ודיניי העבודה בישראל, תוך מיצוי הזכויות המגיעות לכם ותכנון מס קפדני על מנת להימנע מתשלום מס מיותר על הפנסיה שלכם. בכל שנות העבודה שלכם אתם חוסכים לפנסיה, מדובר בסכומים גדולים אל תקלו ראש בתכנון פרישה לפנסיה.

נושא הפנסיה הוא מורכב למדיי וכולל כל-כך הרבה אופציות ומושגים חדשים ולא מוכרים בתוכו: דמי ניהול, ותק של צבירה, מיסוי, קרנות, ביטוחים ועוד. ריבוי האפשרויות מביא למסקנה המתבקשת: רצוי להתייעץ לפני שבוחרים במוצר פנסיוני כזה או אחר.

כבר יש לכם קרן פנסיה או ביטוח מנהלים?

זה בסדר, עדיין לא מאוחר. גם אם אתם בני 40 או 50, תוכלו להיעזר באיש מקצוע שיגבש עבורכם תוכנית פעולה מותאמת אישית, שתפזר את הערפל סביב החסכונות העתידיים שלכם. אל תחכו לגיל הפרישה כדי לגלות שאתם צריכים לחיות מ-1,900 ₪ בחודש – עכשיו הוא הזמן לטפל בתיק הביטוחי והפנסיוני שלכם.

מעט על עצמי

אני איריס, יועצת פנסיונית וחשבת שכר מזה 25 שנה. רק כדי לסבר את האוזן, אני אחת מ-109 יועצים פנסיוניים מורשים בארץ, כשאנחנו למעשה מהווים את הגורם האובייקטיבי היחיד בישראל המורשה לתת ייעוץ אישי בנושאי פנסיה.

אני מהאנשים שקמים בכל בוקר לעבודה בחיוך – אני פשוט אוהבת את מה שאני עושה. יחד עם התשוקה שלי לתחום, הידע והניסיון שצברתי מניעים אותי לבניית תוכניות עבור הלקוחות שלי בצורה המיטבית, לשיפור הכיסויים הביטוחים שלהם בהתאם למצב חייהם המשתנה ולהגדלת חסכונותיהם הפנסיוניים. גם אם לא הגעתם אליי לייעוץ פנסיוני בגיל מוקדם, ההכרה העמוקה שלי את התחום תסייע לי לאתר טעויות שעדיין ניתן לתקן – ובכך להוזיל את העלויות שלכם ולחסוך לכם כסף.

אז איך זה בעצם עובד, צעד אחר צעד?

  • שיחת אבחון טלפונית של 20 דק', ללא עלות וללא התחייבות, בה אני בודקת אם אני יכולה לעזור לכם.
  • פגישת היכרות ראשונית לאבחון המצב הקיים, בה נכיר ונתווה מסלול פנסיוני המתאים לאורח חייכם.
  • בדיקת התיק הפנסיוני וריכוז הנתונים: פנסיה, ביטוחי מנהלים, ביטוח תאונות אישיות, קופות גמל, קרנות השתלמות, אובדן כושר עבודה, ביטוחי בריאות, סיעוד ועוד.
  • בדיקה של עלויות: דמי ניהול, כפילויות, חוסרים, הפקדות מעסיק ומוטבים.
  • ריכוז הנתונים שלכם ושל משפחתכם, על מנת לתכנן הלאה בצורה מיטבית על פי ההכשרה, הידע והניסיון שלי.
  • פגישה נוספת שבה תקבלו ריכוז ופירוט של התמונה הפנסיונית שלכם, בצורה פשוטה ובהירה, יחד עם דגשים והמלצות.
  • ליווי בתהליך השינוי, אל מול סוכני הביטוח והגופים הרלוונטיים.

אז נכון, אתם עדיין צעירים, אבל… דברים שרואים משם, לא רואים מכאן – האחריות על עתידכם לאחר הפרישה היא עליכם. לא בטוחים? מתבלבלים? מתלבטים? בואו נדבר.

סקרנת אותי, בואי נדבר

אשמח שתצרי איתי קשר

דילוג לתוכן